Özuslu'dan Arıklı'nın "Rum severler" ifadesine yanıt: Bu tanımlama ırkçılık, ayrımcılık, faşistliktir
CTP Milletvekili Sami Özuslu, Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Erhan Arıklı'nın Kıbrıs sorunuyla ilgili tartışmalarda kullandığı "Rum severler" ifadesini eleştirerek, bu tür tanımlamaların toplumda ayrışmayı körüklediğini söyledi. Özuslu, çözüm arayışlarını savunmanın "Rum severlik" olarak nitelendirilemeyeceğini belirterek söz konusu ifadeyi "ırkçılık, ayrımcılık ve faşistlik" olarak değerlendirdi.
Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP) Milletvekili Sami Özuslu, Kıbrıs Postası TV'de yayımlanan ve Ulaş Barış'ın sunduğu "Gündem" programına konuk oldu.
Programda Barış'ın sorusu üzerine Kıbrıs sorunu ve yeni inisiyatifin içeriğine dair değerlendirmelerde bulunan Özuslu, "Daha ortada bir plan, taslak, metin yokken bile sanki varmış gibi Başbakan 'toprak vermeyiz' diyor. Yahu kim talep etti senden?" ifadelerini kullandı.
Rum basınında çıkan yorumlardan ve haberlerin içeriğinde yer almayan, sonradan eklemlenmiş senaryolardan hareketle Başbakan, Cumhuriyet Meclisi Başkanı ve Dışişleri Bakanı'nın ortalığı karıştırmasının anlamsız olduğuna işaret eden Özuslu, bu tartışmaların gerçek bir zemine dayanmadığını savundu.
Barış'ın hatırlatması üzerine Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Erhan Arıklı'nın bu tartışmalar çerçevesinde kullandığı "Rum severler" ifadesini de değerlendiren Özuslu, "Ne kadar çirkin bir ifade. Benim sevdiğim Rum da vardır, sevmediğim Türk de vardır" dedi. İnsanları sevebilmenin önemine işaret eden Özuslu, kişileri bu şekilde tanımlamanın "ırkçılık, ayrımcılık ve faşistlik" olduğunu ifade etti. Arıklı'nın bu ifadelerinin gündemde kalma çabası olduğunu da savunan Özuslu, kendisinin ayrımcılıktan beslendiğini belirtti. Bu tür söylem ve paylaşımların toplumun sinir uçlarına dokunmayı hedeflediğini savunan Özuslu, "Bu statükodan memnun muyuz?" sorusunu yöneltti.
Olası bir çözümün Kıbrıslı Türklerin lehine olacağını ifade eden Özuslu, gençlerin karşı karşıya olduğu sorunlara ve mevcut statükonun yarattığı problemlere dikkat çekti. Kıbrıs sorununun çözümünü savunmanın "Rum severlik" olarak nitelendirilemeyeceğini belirten Özuslu, Kıbrıs meselesinin hayatın her alanını doğrudan etkilediğini söyledi. Özuslu, içilen suyun kalitesinden ekonomik ve sosyal yaşama kadar birçok konunun Kıbrıs sorunuyla bağlantılı olduğunu ifade ederek, Avrupa Birliği standartlarına ulaşmanın da çözüm ve uyum süreciyle mümkün olacağını kaydetti. Avrupa Birliği ile uyum sürecinden uzaklaşıldığını savunan Özuslu, çözüm çabalarına bu perspektiften yaklaşılması gerektiğini vurguladı.
Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Erhan Arıklı, dün sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Rum basınında Birleşmiş Milletler'in yeni bir plan üzerinde çalıştığı yönünde çıkan haberleri değerlendirmiş ve bu haberlerin manipülatif olduğunu savunmuş, söz konusu haberler üzerinden yürütülen tartışmalara katılan kesimleri eleştirerek "Bizdeki hayalperestler ve Rumseverler ise bu manipülatif haberlere balıklama dalmış durumdalar" ifadelerini kullanmıştı.
Arıklı ayrıca, Kıbrıs sorununun olası çözüm sürecinde garantörlük sisteminin kaldırılması, toprak düzenlemeleri ve mülkiyet konularında taviz verilmesini savunan görüşlere karşı çıkarak, geçmişte Annan Planı sürecinde yaşanan tartışmaları hatırlatmış ve Rum tarafının tutumuna yönelik eleştirilerde bulunmuştu.
Yorumlar
Dikkat!
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.