İÇ HABERLER
okuma süresi: 5 dak.

Kolozali'den Arhun'a: Sömürüyü gizleme çabası

Kolozali'den Arhun'a: Sömürüyü gizleme çabası

DEV-İŞ Başkanı Semih Kolozali, İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun'un asgari ücrete ilişkin açıklamalarına sert tepki gösterdi. Arhun'u kamu ve özel sektör çalışanlarını karşı karşıya getirmeye çalışmakla suçlayan Kolozali, asgari ücretin resmi hayat pahalılığının dahi altında bırakıldığını savunarak, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın işçiyi sermayenin insafına terk ettiğini öne sürdü.

Yayın Tarihi: 25/06/26 12:08
Güncelleme Tarihi: 25/06/26 13:37
okuma süresi: 5 dak.
Kolozali'den Arhun'a: Sömürüyü gizleme çabası
A- A A+

Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun yeni asgari ücreti belirlemek üzere temmuz ayında toplanması beklenirken, taraflar arasındaki tartışmalar da sürüyor. İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun'un asgari ücret ve kamu maaşlarına ilişkin değerlendirmelerine bu kez Devrimci İşçi Sendikaları Federasyonu (DEV-İŞ) Yönetim Kurulu sert tepki gösterdi.

Yazılı açıklama yapan DEV-İŞ, Arhun'un bir televizyon programında dile getirdiği görüşlerin gerçeklerden uzak olduğunu savunarak, özel sektör çalışanlarını korumak yerine kamu ve özel sektör emekçilerini karşı karşıya getirmeye çalıştığını ifade etti.

DEV-İŞ tarafından yapılan basın açıklamasının tamamı şu şekilde:

"İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun’un katıldığı bir televizyon programında asgari ücret tespit sürecine ve sendikalara yönelik sarf ettiği sözler, somut gerçeklikten tamamen uzak, akıl tutulması niteliğinde bir iddiadan ibarettir. Özel sektör çalışanlarını korumak yerine kamu ve özel sektör emekçilerini karşı karşıya getirmeye çalışan bu zihniyet, sömürüyü gizleme telaşındadır.

Asgari ücret, bir lütuf veya pazarlık malzemesi değildir! Bilimsel veriler ışığında; dört kişilik bir ailenin gıda, sağlık, barınma, eğitim ve sosyal ihtiyaçlar gibi en temel insan hakları gözetilerek belirlenmek zorundadır. Bunun dışındaki her türlü iddia, emeğin hakkını gasbetmeye yönelik hamasi bir söylem ve bilinçli bir çarpıtmadır.

Ülkemizde asgari ücret, kaç dönemdir sistematik bir şekilde resmi hayat pahalılığı oranlarının bile altında bırakılarak geriletilmektedir. Nitekim son belirlenen dönemde, ülkedeki resmi altı aylık hayat pahalılığı oranı yüzde 21,66 olarak açıklanmışken, Asgari Ücret Tespit Komisyonu masasında asgari ücretliye sadece yüzde 18,39 oranında bir artış reva görülmüştür. İşçinin hakkı daha masada, hayat pahalılığının yaklaşık yüzde 3,5 altında belirlenerek doğrudan budanmıştır. Aradan geçen süre zarfında enflasyon durmaksızın tırmanmaya devam etmiş, asgari ücretlinin alım gücü tamamen kuşa dönmüştür.

Bu erimeyi görmek için her gün cepleri yakan akaryakıt fiyatlarına bakmak yeterlidir. Peş peşe gelen insafsız zamların ardından emekçinin sadece akaryakıt bazındaki net kaybı bile 100 litrenin üzerindedir! Temel gıda maddelerindeki, kiralarındaki ve faturalardaki kayıp ise bu hesaplamanın çok daha ötesindedir.

Tüm bu sefalet tablosu yaşanırken, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı görevini tamamen unutmuş, işçiyi ve emekçiyi sermayenin insafına terk etmiştir. Her ay milyonlarca liralık teşvik paketleri, yüzde 60 ila yüzde 80'e varan devasa sosyal sigorta prim destekleri ve çeşitli imtiyazlar ardı ardına sermayeye ve işverenlere altın tepside sunulmaktadır. İşverene her türlü konfor alanı ve muafiyet sağlanırken, aynı bakanlık özel sektör çalışanını derin bir yalnızlığa ve denetimsizliğe mahkûm etmiştir. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na asli görevini açıkça hatırlatıyoruz: Sizin göreviniz sermayenin kâr marjını korumak ve işverenlerin uymadığı kurallara göz yummak değil, bu ülkenin asıl motor gücü olan işçiyi, emekçiyi ezdirmemek ve haklarını sonuna kadar korumaktır!

'MESNETSİZ SEZGİLER, BU ACI GERÇEKLERİ ÖRTBAS ETME VE TOPLUMUN FARKLI KESİMLERİ ARASINDA YAPAR BİR ÇATIŞMA KÖRÜKLEME AMACI TAŞIMAKTADIR'

Arhun’un 'kamu çalışanı düşünülerek hareket ediliyor' şeklindeki mesnetsiz sezgileri, işte bu acı gerçekleri örtbas etme ve toplumun farklı kesimleri arasında yapay bir çatışma körükleme amacını taşımaktadır. Sermaye temsilcileri, emekçileri bölerek kendi sömürü düzenlerini sürdürmek ve buradan çıkar devşirmek istemektedir. Dev-İş olarak, toplumsal dayanışmayı dinamitleyen bu tehlikeli oyuna, bakanlığın taraflı tutumuna ve halkın sefalete mahkûm edilmesine asla izin vermeyeceğiz!

Sermayenin ve onun hamiliğine soyunanların emek düşmanı söylemlerine karşı, tüm işçi sınıfının insanca yaşam hakkını savunmaya kararlılıkla devam edeceğiz!"

#mesajınızvar
Levent ÖZADAM'dan
#mesajınızvar
Levent Kutay
Levent KUTAY'dan
#gozdenkacmadi

En güncel gelişmelerden hemen haberdar olmak için

Yorumlar

Dikkat!
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Haberi Facebook'ta gör